dec
6

Fekete péntek

| Szerző: attus | 12:44 am

Ugyan nem volt benne részem, de hallottam a létezéséről. Fekete pénteknek hívják azt a napot, amikor is a hálaadás véget ér, és úgymond elkezdődik a karácsonyi szezon. Nem épp egy pozitív asszociációjú szó mi? J 

Nem tudom pontosan, hogy nálunk mikor kezdődik a karácsonyi őrület, de itt meglehetősen korán. Hálaadás ugye november utolsó csütörtökére esik, és ezt követően egy hirtelen váltással minden csakis a karácsonyról szól. Ez a pénteki nap a nagy karácsonyi bevásárlás kezdete. A bevásárlóközpontok hajnalban, akár már 4-kor (!) nyitnak, és persze verhetetlen akciókkal csábítják a népet. A nép, az istenadta nép pedig tódul, tiporják, gyúrják egymást, csak hogy jusson nekik az akciós cuccból. Történt olyan eset is, hogy a kaput kinyitó személyzetist halálra taposták. Nem vicc! És hogy miért hívják feketének? Nem a szegény Walmart-os kolléga miatt, akit halálra tiportak. Egész pontosan onnét ered az elnevezés, hogy ebben az időszakban óriási profitot termelnek a boltok. Az év ezen szakában kezdenek átmenni a veszteséges időszakból, a „pirosból” (angolul be in the red, a könyvelésben piros színnel jelölik) a nyereséges, vagyis fekete időszakba. Sokan aztán, leginkább az értelmesebbje, ilyenkor be sem teszi a lábát a boltba.
 
Ami pedig az előkészületeket illeti. Halloweenhez hasonlóan ezúttal is díszítik a házakat. Járok-kelek a városban, és próbáltam megtalálni a leggiccsesebbet, alighanem sikerült. Nem tudom, a képek mennyire adják vissza, de itt aztán minden van. Csillog-villog az egész ház, mint valami búcsús körhinta. Karácsonyfák, ajándékok, hóemberek, égősorok orrvérzésig. A Fábry design centerben lenne a helye.
 
 
Mellesleg, mára mindenkihez el kellett, hogy jusson a képeslapom. Remélem tetszikJ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajluska 2010.12.06. 18:39:43

Bizony, megérkezett. Volt a képeslapom alján egy csík, amit le lehetett húzni. azt hittem, az vmi kaparós sorsjegy féle, úgy megörültem neki, hogy lehet játszani. de nem,csak vmi postai csík. :D
hóhóhóóó, ma Mikulás van.
már csak 5 nap és találkozunk, gondolhatod mennyire nem vagyok nyugodt állapotomban. nem is gondolok inkább bele, hogy egyedül kell átszelnem a fél világot...és KZ szavai csengenek a fülembe, a Heathrow jellemzésével kapcsolatosan...félek én már ott elveszem... jaj ilyenkor utálom, hogy ekkora kalandor vagy!! :) Petit próbáltam ma fűzni, hogy csak repüljön el velem New Yorkig, már szinte benne volt márcsak a repülés élménye miatt is, de nemet mondott. :) Gyere haza értem!

lajluska 2010.12.06. 19:44:51

Tudod, hogy egy parkon belül képes vagyok eltévedni, aminek négy sarka van, mégsem tudok belőle kijönni úgy, hogy tartsam az irányt.Tapasztaltad már, tudod hogy így van! Gyere haza értem!!
süti beállítások módosítása