feb
2

A címben említett rémségek ténylegesen megtörténtek, sőt egy részük történik még jelenleg is. Nem a konyhai tűzre gondolok… 

Kezdem az elsővel, az viszonylag rövid. Amerikai adóbevallást kell beadnom. Pont. (Erről többet nem is akarok beszélni, annyira nem érdekesJ)
 
Kaptam egy kicsivel több, mint 900 dollárról szóló csekket a kórházból. (Mindezt fél órás ellátásért számlázták ki, amiben volt egy röntgen, egy kis tapizás meg egy jeges zacskó. És persze rengeteg kedvesség.) Ugye emlékeztek, egy korábbi bejegyzésben írtam, hogy ki akartam próbálni az amerikai egészségügyet. Ez résmentesen sikerült, most viszont ők akarják próbára tenni az én idegeimet. A rendszer itt ugyanis nem úgy működik, mint otthon nálunk, hogy az ember úriasan bemegy a balesetire, felmutatja a TAJ kártyát, megkapja az ingyenes ellátást utána meg elszidja a rendszert. Az USA-ban van a biztosító és van az egészségügyi ellátó, akik mint két durcás gyerek, még csak szólni sem hajlandóak egymáshoz. A beteg dolga, hogy kettejük között valamiféle közvetítőként intézze ezt a pénzügyi tranzakciót. Ugyanis itt keményen pénzről van szó.
 
A hosszú sztori röviden. A kórház elküldte a papírjaimat a biztosítómnak, akik visszadobták, mivelhogy ők úgy tudják, hogy az egyetemen van biztosításom. Az egyetemen nekem persze nincs biztosításom. Erre a kórházban ülő adminisztrátor olyan jó magyar APEH-os ügyintéző módjára rándított egyet a vállán és kiküldte a csekket nekem, hogy fizessem be. A kisujjukat nem mozdították, hogy kiderítsék, hol a baj. A tényleges biztosítóm meg annyit se mondott, bakfitty. Hosszú telefonálgatások után aztán kiderült, hogy nekem kell a biztosítónál mindenféle papírokkal kopogtatni, igazolva azt, hogy máshol nincs biztosításom és legyenek szívesek rendezni a számlát. Az ügy még mindig zajlik…
 
Tegnap felgyújtottam a konyhát. Na nem úgy, hogy gondoltam egyet, és unalmamban piromániást játszottam. Mindez csak úgy véletlenül történt, az egyik rezsó égve maradt, rajta egy teás kannával, aminek volt egy műanyag teteje. A víz elpárolgásával aztán ez a műanyag tető lángra kapott és az égett műanyag által gerjesztett füstgomolyag beterített mindent. David szobatársamnak szerencsére volt annyi lélekjelenléte, hogy nem hallgatott a tűzriasztó „Tűz van, hagyd el a házat!” utasítására. A tüzet sikeresen eloltotta, a fekete perjét még takarítjuk. Mellesleg ha tud valaki valami jó ötletet arra, hogyan lehet a fehér plafonról a kormot eltávolítani, azt szívesen venném.
 
Újra esik a hó. Szakad. És persze az egyetemet megint lezárták. Most már 60-70 centi környékén járhatunk és ez már olyan problémákat is felvetett, hogy helyszűkében vagyunk. A havat már teherautókkal hordják el valahova, ahol talán nagyobb szükségük van rá. Az élet kissé akadozik, de azért zajlik, és mindamellett van az egészben valami megfoghatatlan szépség, amit gyerekkorom óta nem éreztem. (Azóta ugyanis nálunk nem nagyon volt ekkora hó.)
 
 
Ami a játékot illeti, eddig 2,85 helyes megfejtés érkezett, nővérem még keresi a választ a rovátkára. Ha azzal is megvan, akkor felteszem a helyes megfejtéstJ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Henky 2011.02.02. 10:54:15

A korom eltávolítására tökéletes módszert javaslok.

Összetevők

- diszperziós falfesték
- 2 db. festőhenger
- lehúzó (vödörbe állítható fajta)
- takarófólia
- kint 60-70 cm hó, hogy ne legyen kedved mást csinálni mint festeni.

Remélem segít

attus 2011.02.02. 15:23:19

@Henky: Köszi Peti! Ez volt a "D" tervem. Ha itt lenne a Teddy hengerem, lehet már neki is álltam volna.
süti beállítások módosítása