sze
22

Útban Detroit felé

| Szerző: attus | 2:24 am

Útra keltem, pontosabban úton vagyok. Buszon ülök, valahol New York felé haladva és még hátra van kb. 14 óra buszozás mire Detroitba érek. (Egyesek talán felkapják a fejüket, igen, van internet a buszon.) Petivel elvileg holnap találkozom valahol Detroitban, beülünk egy benzinzabáló szörnyetegbe, és egy nagy gázfröccsel, ökológiai lábnyomunkra fittyet hányva útra kelünk Chicago irányába. Vasárnap aztán továbbindulunk Torontóba, Kanadába. Egyelőre ez a terv.

A dokumentumom, ami ahhoz kell, hogy vissza tudjak jönni Kanadából az Egyesült Államok területére, nem jött meg. (Az útlevél és vízum önmagában nem elég.) Felvettem a kapcsolatot a new yorki kollégákkal, akik elvileg múlt héten elpostázták. Kiderült, hogy ez valahogy kimaradt, továbbá, hogy a határon csak az eredetit fogadják el. Azt találtuk ki, hogy a FedEx-szel (ilyen gyorsfutár szerűség) elküldik Detroitba, ugyanis az valamiféle biztos pontnak számít a programunkban. Címet kértek, megadtam Peti haverom haverjának a címét, ahol elvileg egy éjszakát fogunk eltölteni szombaton este. Remélem, amikor megkapják, nem így hajítják a kukába, hogy whatta hell is this. Elég sok függő változó van ebben a játékban, mondhatnánk, az utazásaimat általában jellemző kalandosság ezúttal sem marad el. 

Detroittal kapcsolatban nem túl sok jót hallottam mostanáig. Annak hallatán, hogy oda készül az ember, egy átlagos amerikai csak összeráncolja a szemöldökét, és megkérdi, ugyan oda meg minek. Egyesek azt mondják, Man, you will get killed there! Ember, ott véged van! Kicsit utána olvastam, miért is ez a sok negatív asszociáció. Kiderült, hogy a város, ami gyakorlatilag kizárólag az autóiparra épült, az iparág hanyatlása következtében meglehetősen előnytelen helyzetbe került. A népesség rohamosan csökken, az útikönyvem szerint a látvány a háború utáni szétbombázott Kelet-Berlint idézi. Ez így első hallásra sokkolónak tűnik, én azért – mint mindig – szkeptikus vagyok. Feltételezem, a belvárosban nem kell majd kihalt utcákon szélfútta szemétgomolyagok között utat törnöm magamnak.
 
Most sajnos merülök le, bár internet van a buszon, áramforrás az viszont nincs.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása