okt
30

Tökőrület

| Szerző: attus | 5:37 am

Halloween, sárga tökök lépten-nyomon, karácsonyfa szerűen feldíszített házak, jelmezvásárlási láz…

Itt van az ünnep, amiről annyit tudunk a tv-ből, hogy mindenütt sütőtökök világítanak, jelmezes gyerekek meg házról-házra járva cukorkát gyűjtenek. Ami az ünnep eredetét illeti, hiánypótló jelleggel nekem is utána kellett olvasnom. Ősi kelta ünnep, a skótok és az írek számára ez volt az újév kezdete, továbbá úgy hitték, hogy ezen a napon tért vissza a bűnösök lelke. Ennyi a lexikonból elég is.
 
A sztorihoz hozzátartozik a mendemonda is, miszerint élt egy Jack nevű roppant tréfás figura, aki még az ördöggel is kibabrált. Mikor kimúlt, Szent Pétert hiába noszogatta, hogy engedje be a kapun, az ördög meg eléggé megorrolt rá a korábbiak miatt, így aztán Jack a két szék közé esett. Az ördög azért hozzávágott egy égő széndarabot, amit Jack egy marharépába rakott, hogy annak fényénél kihúzza valameddig. Hát szegény azóta is csak vár rá, hogy valaki végre beengedje. A marharépából aztán a hosszú évek alatt valahogy sütőtök lett. Darwin, erre varrjál gombot! Ami a gyerekeket illeti a trick or treat elsütésével gyűjtenek édességet. Ez valójában annyit tesz, hogy csínyt vagy cukrot! Sok választása nincs az embernek, így mindenki cukrot ad. Milyen egyszerű módja az édesség gyűjtésnek, még csak énekelni sem kell. Hallottam innen-onnan, hogy aki ne adj Isten csínyt kér, akár rá is faraghat. Valakinek a házát paintballal díszítették fel... Nehezen hittem el én is, hogy paintball pisztollyal felfegyverkezett gyerekek tartják rémületben a lakókat. De hát ha egyszer ezt mondják a helyiek... És a wépézésből kiindulva, miért ne lenne hihető!
 
A lényeg, hogy ez itt nagy eseménynek számít. (Szomorúan hallom, hogy nálunk otthon ezt is megpróbáljuk átvenni, csak úgy, mint a Valentin napot.) A házak teraszain a tök alapkelléknek számít. Természetesen nem ünnep az ünnep pénzköltés nélkül, úgyhogy mindenféle giccses elemekkel fokozzák a látványt, világító felfújható tökök, boszorkányjelmezek, szellemfigurák stb.
 
Ez engem annyira nem nyűgözött le, bár kétségtelen, hogy este megvan a hangulata. Sokkal inkább a bendőmre gondolok újfent. Ebből a pumkin-ból, ami valójában takarmánytök, mindenféle finomságot készítenek. Pumpkin soup, pumpkin bread, pumpkin chai… (sorrendben leves, püspökkenyér féle, kávés különlegesség). Ez utóbbi kettő látható a képek egyikén:
 
 
A Halloween party, amire pofátlanul meghívattam magam, holnap lesz. A meghívatást szó szerint kell érteni, valahogy így történt:
Én: Mizus, szerveztek házibulit Halloweenra is?
Szomszéd: Igen, szombaton.
Én: Jól hangzik, én még nem tudom hova megyek.
Szomszéd: Gyere hozzánk! 20-25-en vagyunk már, nagy buli lesz.
Én: Állat! Viszek sört!
 
Párizsban lenni, és az Eiffel toronyra nem felmenni, Rómában lenni, és a Colosseumot nem látni … az USA-ban lenni október utolsó hétvégéjén, és Halloween partyba nem elmenni. Nem akarok ebből kimaradni, ezt látni akarom. Vagy így, vagy úgy. Jövő héten írok róla.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Henky 2010.10.30. 21:48:16

Nekünk is van az ajtónk előtt töklámpás. Gyertyát kell beletenni, és szépen világít. Az este fénypontja a gyerekkel amikor meggyújtjuk. Attila, maradhat, vagy mennie kell?

attus 2010.10.30. 22:02:14

@Henky: Petikém! Mit is mondhatnék neked, ki a globalizáció gyermekeként minden idegen dolgot oly könnyedséggel magadévá teszel. Azért majd ha a Huba eléri azt a kort, amikor elmagyarázod neki, hogy mi is ez a töklámpásos dolog, feltétlenül ott szeretnék lenni:)

dentomin 2010.10.30. 23:20:06

@Henky: Nééémeeth Péé!!! Alig hiszek a szememnek :)) Hogy lehet töklámpás egy olyan embernek az ajtaja előtt, akinek a kisfia is egy magyar vezérről kapta a nevét? :)))

Henky 2010.10.31. 20:00:35

Ezt nem hiszitek el, de az előbb csengettek, és egy csapat tündérien felöltözött jelmezes kis lurkó állt az ajtóban, és hangos "csínyt vagy csokit!" felkiáltást hallattak! Aranyosak nem?

Na most mi legyen ezekkel az átvett dolgokkal? Például a skandináviából és Németországból átvett BAROMSÁGGAL mint mondjuk a karácsonyfa? Vagy egyéb hülyeségek, mint például a másik átvett marhaság, a húsvéti tojás? Hol legyen a határ?
:D

(adtam nekik egy marék csokit. Jövőre a Hubát beöltöztetem denevérnek, én vámpírnak öltözök, és megyünk szomszédolni mi is. Szerintem nagyon jó dolog. Átvettem. És lesz karácsonyfánk és húsvéti tojásunk is.)
süti beállítások módosítása