sze
21

Csirkeszárnyak

| Szerző: attus | 3:43 am

Ott tartottam, hogy Willimantic, csütörtöki fesztivál. Nagy sajnálatomra ez a rossz idő miatt elmaradt, így végleg lecsúsztam arról, hogy megtapasztaljam, hogyan tivornyáznak a helyiek és milyen a helyi „búcsú”. Ellenben az egyetemi srácok elhívtak Ted kocsmájába, ahol is csirke szárny akció volt. A csirke szárnyat „vödrökben” tálalják, ahogy azt otthon esetleg a KFC reklámokban láthatjuk. Bevallom, még soha nem voltam KFC-ben, csak sejtem, hogy valami hasonlóról van szó. 

Első hallásra ebben semmi különös nincs. Eléd raknak egy vödör csirke szárnyat. Csirke szárny! Az egyik legszánalmasabb része a csirkének, legalábbis ami a rajta lévő hús mennyiségét illeti. Én combon és csirkemellen nőttem fel, a többit anyu szépen elszopogatta, így mindenki boldog volt. Ez most persze úgy hangzik, hogy elettem előle a jó falatokat, de ahogy ő mondja, imádja a csirke ezen részeit, melyek elfogyasztásával együtt járó zaj egyébként nyitott ablak mellett a harmadik szomszédban is tisztán kivehető.
 
Visszakanyarodva, rezignáltan indultam el Ted kocsmájába, ami egyébként a kampuszon az egyetemisták egyik szórakozóhelye. A hazaiakhoz képest egyből szembe tűnik, hogy nincs dohányzás, így az ember olyan alapvető biológiai szükségleteit, mint légzés, résmentesen ki tudja elégíteni. Nem úgy, mint az üvegesben a győri egyetemen. Aztán sört rendeltünk. Láttam én már sokfélét, sört mindenféle üdítővel keverve, borral, kólával. Hivatkoznék a tompa nevű italra, ami immáron doktorrá avatott Petink lázadó korszakának kedvelt itala volt, összetétele: 2 dl bor, 2 dl sör, 1 dl cola. Egyébként ezúton is gratulálok a doktorrá avatáshozJ! De ami itt volt, az minden fentiekben említett szörnyűséget felülmúlt. A sört valamiféle helyi likőrrel keverték, ami érdekes türkizkék színt kölcsönzött neki. Az íze még csak nem is hasonlított a söréhez, igazából a nyomokban sört tartalmazhat érzésével ittam meg. A helyi srácok lelkesen kérdezték, hogy tetszik, várva valamiféle pozitív választ. Nem akartam őket teljesen letörni, így elsütöttem a viccet, miszerint: Mit mondasz a csúnya lányról? Érdekes arcú. Érdekes sör volt, az már biztos.
 
Aztán jöttek a csirke szárnyak. Három vödörrel rendeltünk, volt közte ún. buffalo ízesítésű, ami erősen csípős volt, mustáros mézes, a harmadikra nem emlékszem. Az első falat után, mint derült égből a villámcsapás, elillant minden kételkedésem. Kicsike kis falatkák, ropogósra átsütve, fűszerezve, ízesítve. Ezeket kisütés után (v. közben) átitatták, így szaftos is volt, szemben a mi száraz, prézliben kirántott megoldásunkkal. Isteni volt! Talán azért is volt olyan jó, mert ezt ugye kézzel kell enni, és ez a fajta étkezési mód városi legendák szerint jobban is esik az embernek. És volt rajta hús, több mint, amire számítottam. Igazából olyan érzésem volt, mintha nem csak szárnyak lettek volna. De hát ez mindegy is, a lényeg, hogy a végén a tányéromon egy jó nagy kupac csontot halmoztam fel. Így utólag már csak az hiányzott, hogy a csontot középkori urak módjára odavessem a kutyáknak.
 
A múltkori bejegyzésben írtam az alkoholfogyasztásról. Ebben a kocsmában előzetes igazoltatás nélkül fogyasztottunk, és már kezdtem úgy érezni magam, mint a laposon. Egyszer csak, úgy 19 óra környékén, valaki a bárból körbement és minden egyes vendégtől elkérte a személyit. Tetszik vagy nem, ez van.
 
Más. Tegnap kezembe került a Willimantic Chronicle (helyi Kisalföld) egyik száma. Csak röviden, ezt le kell írnomJ Címlap sztori, vezércikk. Police arrest 12 ECSU students at loud parties, avagy a rendőrség 12 hallgatót tartóztatott le a hangos bulizás miatt. A városban is van egy egyetem, ez az ECSU. Ahova én járok, az a semmi közepén van, ott lehet hőbörögni. Ami miatt ez vezércikk lett, hogy ezt a mennyiséget (12 hallgató) két óra alatt produkálta a helyi rendőrség. A fiatalok buliztak az apartmanjukban és hangosak voltak, ami a szomszédoknak nem nagyon tetszett. Ez annyira nem is új sztori, a fentiekben említett kolléga házibulijai is általában abba torkolltak, hogy egyenruhásokkal ismerkedtünk. A mód, ahogy ezt tálalják, az megér egy bekezdést. Egy nagy alakú újságban negyed oldalon részletesen leírják, hogy ki, mikor, mit csinált. Teljes névvel, korral, házszámmal, mindennel. Mintha mi így kerültünk volna be annak idején a Kisalföldbe: „Egyetemi dolgozók és hallgatók csoportját vették őrizetbe a Győri Rendőrkapitányság illetékesei péntek éjjel, röviddel 11 óra után. Németh Péter (31) egyetemi tanársegéd győri lakásán (Szigethy Attila utca 60. 10. emelet) egy tucatnyi fiatal, köztük Tölgyesi Laura (27), Borsos Attila (30), Nagy Zoltán (29), Szigethy Teodóra (25), Szabó Tímea (27), Bertalan Balázs (23), Kovács Zoltán (29) házibulival zavarták a ház csendjét. A szomszéd elmondása szerint a féktelen mulatozást többszöri felszólításra sem hagyták abba a feltörekvő egyetem ígéretes munkatársai és hallgatói. A Rendőrség elmondása szerint a fiatalok mindegyikét 2 héten belül előállítják a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróságon csendháborítás vádjával.” Nem vicc! Így néz ki a cikk.
 
Ma nem fogok túl nyugodtan aludni. Holnap elvileg útra kéne keljek, hogy a már sokat emlegetett kollégával valahol Detroitban találkozzak, majd Chicago-t kipipálva Toronto felé vegyük az irányt. Mindezt egy apróság akadályozza pillanatnyilag, nevezetesen hogy egy fontos iratom még nem érkezett meg New Yorkból, ami nélkül nem jöhetek vissza az országba Kanadából. Ha a következő bejegyzésben egy barátságtalan város képeit látjátok, akkor megkaptam az iratot és Detroitban vagyok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajluska 2010.09.21. 08:43:12

Nah, az imázsomba beletapostál :)
Igazán beleírhattad volna még KZ-t, csak ne hagyjuk ki kérem szépen az imázsrombolásból őt sem... ha már lúd, legyen kövér, hát legyen teljes a névsor :)
Kéretik kiegészíteni...

suzihondi 2010.09.21. 13:04:51

Még egy kis helyesbítés: Szigethy Attila 60. (tudooood: jéé te Hatvanban laksz? Nem, Győrben.)

suzihondi 2010.09.21. 13:05:51

Ja és még egy: Szabó Tímea (22) Legalábbis ennyinek érzem magam, meg jobban is fest :D

attus 2010.09.21. 15:03:27

A kért javításokat megtettem. Timcsi, a koroddal nem tudok mit kezdeni, el kell fogadni:)

velux 2010.09.21. 18:02:05

Héééé
kikérem magamnak... mi az hogy 30??? még csak 29. majd kint Miamiban megünnepeljük a 30-at...:-)

attus 2010.09.21. 19:05:00

Milyen roppant kényes itt mindenki a korára! Gyerekek, fogadjátok el! Én is 30 vagyok, mégse verem az asztalt, akármennyire is tudom, hogy csak 24-nek nézek ki:)
süti beállítások módosítása